Aaaah Facebook. Makkelijk om in te zetten als marketing strategie. Dat loopt als een 🚃.⁠

Maar wat ga jij doen als Facebook ineens besluit om ermee te stoppen?⁠

Of wanneer ze hun voorwaarden opnieuw gaan veranderen, waardoor adverteren en online zichtbaar zijn nog moeilijker wordt?⁠ (Been there, done that. Het is echt een ‘gedoe’ soms).

Blijft jouw bedrijf dan nog bestaan of ben je volledig afhankelijk van Facebook?⁠

Ineens wordt dat een eng gegeven hè, jouw lot ligt in hun handen. ⁠

Heel eng zelfs.⁠

En daarom moet je wedden op meerdere paarden. ⁠

Laat jouw gehele marketing strategie in je bedrijf nooit afhangen van één platform. Ga met verschillende tools, platformen en manieren om online zichtbaar te zijn aan de slag. ⁠

Het zal je rust brengen, want je hoeft ook niet meer constant aanwezig te zijn.⁠

Het zal je rust brengen, want je maakt je veel minder afhankelijk van anderen. ⁠

Daar al eens bij stil gestaan?⁠

Welke platformen kan je allemaal gaan inzetten in de toekomst?

Aha, daar help ik je graag bij. Als fotograaf kan je namelijk verschillende online strategieën gaan uittesten:

  • Facebook
  • Instagram
  • Lives op Instagram
  • TikTok
  • YouTube kanaal
  • Bezoeker bij een ander YouTube kanaal
  • LinkedIn
  • E-mail marketing
  • Blog posts op eigen website
  • Blog posts voor externe partners
  • Podcast
  • Bezoeker bij podcasts
  • Het geven van online challenges

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Je voelt ‘m al hé, er is veel mogelijk. Wed dus niet alleen op Instagram en Facebook en stel je bereik veilig.

Ik ben benieuwd: gebruik jij momenteel enkel Facebook/Instagram of wed jij al op ‘meerdere paarden’? En zal je dit, na het lezen van deze blogpost, gaan uitbreiden? Stuur me een mailtje en ik denk even met je mee.🤗⁠